Období: rok 2010

Fórum zatím nefunguje

Redakce (») | 23. 11. 2010 | přečteno: 1818× | komentáře: 0
Možná je to mojí neschopností, ale zatím se mi nepodařilo rozběhnout slibované fórum, i když je dle výsledků ankety o něj zájem. Zatím se tedy tato část blogu odkládá na neurčito. Pokud má někdo zkušenosti s fungováním fór tady na bloger.cz, rád se nechám poučit. číst dál

Skvělý on-line kurz německého jazyka zadarmo - Deutsch Interaktiv

Redakce (») | 26. 10. 2010 | přečteno: 8014× | komentáře: 2, poslední: 5. 11. 2011
Narazil jsem na skvělý on-line kurz německého jazyka. Jmenuje se Deutsch Interaktiv a je zcela zadarmo! Má 30 lekcí a zahrnuje učivo odpovídající úrovním A1 až B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. číst dál

Jak se stát vynikajícím studentem na střední škole 3 - Co je učení?

Redakce (») | 25. 10. 2010 | přečteno: 3458× | komentáře: 0
Další základní otázka, kterou chci krátce probrat, je tato: Co je to vlastně učení? číst dál

Jak se stát vynikajícím studentem na střední škole 2

Redakce (») | 21. 10. 2010 | přečteno: 3238× | komentáře: 1, poslední: 8. 1. 2011
Ti z vás, kteří hned na začátku této série článku očekávají nějaké "triky", jak bez námahy zvládnout studium, budou muset ještě chvíli počkat. Nejprve bude vhodné položit si několik základních otázek. číst dál

Jak se stát vynikajícím studentem na střední škole 1 - úvod

Redakce (») | 8. 10. 2010 | přečteno: 2399× | komentáře: 1, poslední: 29. 11. 2010
V budoucích týdnech a měsících zde budu publikovat sérii článků na téma "Jak se stát vynikajícím studentem na střední škole". Články jsou určeny, jak název napovídá, zejména studentům středních škol, nicméně i studenti vysokých škol v nich mohou najít inspiraci pro rozvoj svých studijních dovedností. Jsou určeny pro ty, kdo chtějí zlepšit svoje studijní výsledky, více se ve škole naučit a zvýšit svoje šance na uspokojivou profesní kariéru. číst dál

Metody - Jak si dělat výpisky

Redakce (») | 1. 9. 2010 | přečteno: 7395× | komentáře: 1, poslední: 11. 9. 2010
Děláte si výpisky, když se učíte z nějakého textu? Obvykle studenti dělají výpisky tak, že vezmou text, postupně ho pročítají a pokud narazí na důležitou myšlenku, přepíší ji do sešitu. V lepším případě napíšou vlastními slovy shrnutí každého odstavce a vyberou hlavní myšlenky. Chci vám teď nabídnout alternativní postup, který oproti tradičnímu vypisování není tak pasivní a má řadu výhod. číst dál

Metody - vizualizace jako učební pomůcka

Redakce (») | 11. 8. 2010 | přečteno: 5683× | komentáře: 0
Učení v nejširším slova smyslu probíhá tak, že se v našem mozku posilují dosavadní neuronové sítě a vytváří se sítě nové. Toto posilování je převážně důsledkem praktického tréninku a zkoušení nových činností a úkonů. Bylo zjištěno, že podobný efekt na mozek má i "pouhé" představování si nějaké činnosti. Vědecká zjištění tak potvrzují účinnost vizualizace při učení. číst dál

Konec letní pauzy - blog žije

Redakce (») | 2. 8. 2010 | přečteno: 1864× | komentáře: 2, poslední: 16. 8. 2010
Letní pauza způsobená stěhováním, zařizováním internetu a dovolenými skončila a já zase začínám psát články do tohoto blogu. Zároveň tím vyzývám Vás, čtenáře, abyste se také podělili o své zkušenosti. Rád uveřejním Vaše zajímavé příspěvky. číst dál

Učební styly aneb máte radši obrazy, hudbu nebo sport?

Redakce (») | 28. 5. 2010 | přečteno: 6723× | komentáře: 0
Učíte se způsobem, který je pro vás nejpřirozenější? Lidé se liší v tom, jaký učební styl a přístup k učení preferují. Existují různé typologie učebních stylů, my se dnes podíváme na tu nejjednodušší a nejsnáze aplikovatelnou v praxi. číst dál

Vyhodnocení ankety "Jaký přístup upřednostňujete, když se učíte cizí jazyk?"

Redakce (») | 4. 5. 2010 | přečteno: 4040× | komentáře: 1, poslední: 27. 5. 2010
Nějakou dobu už nám blog běží a je tedy načase uzavřít první vypsanou anketu. Týkala se Vašeho oblíbeného přístupu při učení se cizímu jazyku. číst dál

Metody - Když se něco opravdu musíte naučit nazpaměť

Redakce (») | 3. 4. 2010 | přečteno: 14370× | komentáře: 7, poslední: 7. 10. 2017
Nedávno se na mě jeden ze čtenářů tohoto blogu obrátil s dotazem, jak nejlépe postupovat, když se musí naučit nazpaměť nějaký text. Nejsem příznivcem "učení se nazpaměť", ale jako bývalý student vím, že někdy není jiná možnost. Co tedy dělat, když se potřebujete naučit například báseň Kytice od K.J. Erbena "slovo od slova"? číst dál

Mnemotechnika - metoda loci

Redakce (») | 16. 3. 2010 | přečteno: 9956× | komentáře: 5, poslední: 25. 2. 2013
mnemotechnikaproblog.jpgMetoda loci je mnemotechnická metoda známá od starověku. Je vhodná pro zapamatování si informací ve formě seznamu nebo řetězce. Její použití ukážu na následujícím příkladu. číst dál

Slibovali mi, že se budu učit rychleji a efektivněji, a ono nic...

Redakce (») | 1. 3. 2010 | přečteno: 3708× | komentáře: 0
Dana si pořídila knížku o tom, jak se efektivně učit a nadšeně se pustila do čtení. Potřebuji nějakou účinnou techniku, jak se naučit na zítřejší test, říkala si. Přeskočila proto nudný úvod, ve kterém psali nějaké nesmysly o učebních stylech a o motivaci. To přece nepotřebuji číst, říkala si, jsem motivovaná dost. Konečně narazila na konkrétní učební techniku, která slibovala mnohem lepší zapamatování učiva. Zběžně si přečetla, jak postupovat a hned techniku využila při samotném učení. Jenže to vůbec nešlo tak dobře, jak kniha slibovala. Učit se tak, jak autor doporučoval, bylo mnohem namáhavější a bez nějakých viditelných výsledků. Druhý den test dopadl špatně a naštvaná Dana knížku vzala a hodila ji do koše. číst dál

Učební materiály - originální texty na LOGOS LIBRARY

Redakce (») | 14. 2. 2010 | přečteno: 2905× | komentáře: 1, poslední: 8. 6. 2011
Pokud sháníte originální texty v cizích jazycích, podívejte se na stránky LOGOS LIBRARY. Jedná se internetový vyhledávač volně dostupných cizojazyčných textů. Přes 40 000 textů ze všech 111 jazyků se dá jednoduše stáhnout. Dokonce zde najdete i klingonský slovník (zdravím příznivce Star Treku :-)). číst dál

Motivace - pozitivní a negativní motivace

Redakce (») | 14. 2. 2010 | přečteno: 10451× | komentáře: 5, poslední: 6. 9. 2013
Nedávno jsem se ptal jednoho svého známého, proč se chce učit anglicky. Odpověděl, že je to ostuda, že neumí žádný cizí jazyk a že se vždycky cítí hrozně, když se nedokáže domluvit v cizině. Když se kamarádka učila na zkoušku, položil jsem jí podobnou otázku. Prohlásila, že když ji neudělá, čekají ji velké problémy a mohlo by to nakonec vést i k jejímu vyhození ze školy. Co mají tyto dva případy společné? Jedná se o příklady negativní motivace. číst dál